Home

Welcome!

Καλωσήρθατε!

Добро пожаловать!



                 

Σελίδα Γιώργου Λεονάρδου

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΣΧΟΛΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ












.








Το κόκκινο σαλόνι της γιαγιάς είναι η ιστορία ενός... σαλονιού. Το σαλόνι ενός δημοσιογράφου, που απομυθοποίησε κάθε του εμπειρία. Απέμεινε το κόκκινο σαλόνι της γιαγιάς μοναδικός μάρτυρας όσων έζησε κι όσων θα ήθελε ίσως να είχε ζήσει...

Ένα μυθιστόρημα θρίλερ και μυστηρίου, αλλά και κοινωνικό, που αναβιώνει χρόνους και καταστάσεις στην Αλεξάνδρεια, την Ιερουσαλήμ και τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.  

  • ΕΥΑ

     Μυθιστόρημα 1994

Και την ερωτεύτηκα τρελά. Χωρίς όρια. Τόσο πολύ, που πλέον δεν είμαι σίγουρος αν έζησε στ΄ αλήθεια ή στα πιο απίθανα όνειρά μου.

Στον έρωτα οι δύο καταστάσεις συνυπάρχουν, χωρίς να μπορείς να διακρίνεις ο ίδιος, ως άμεσα ενδιαφερόμενος, πού τελειώνει η μία και πού αρχίζει η άλλη.


Δύο αλλιώτικοι μεταξύ τους άνθρωποι συναντιούνται για να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να ανεβούν τις κοινωνικές βαθμίδες. Αντίθετοι χαρακτήρες και με διαφορετικές ρίζες ο καθένας τους, όπως οι πόλοι ενός μαγνήτη, αγωνίζονται να πετύχουν τον κοινό σκοπό τους...

Οι Εραστές της Γης είναι ένα οδοιπορικό με πρωταγωνιστή τον Οδυσσέα, τον άνθρωπο με τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις τρομερές ικανότητες, που συχνά ξέφευγαν από την ανθρώπινη αντίληψη.

"Ολοι ένα μονόξυλο μ' ένα πανί πάνω στο κοντάρι δεν περιμένουμε να εμφανιστεί από το πέλαγος; σκέπτεται μόνος του... 'Ενα Οδυσσέα δεν περιμένουμε όλοι;"


Το μυθιστόρημα αυτό ξεκίνησε να γραφεί για να δώσει μια γεύση των ισχυρών δεσμών που υπήρχαν μεταξύ των μελών μιας οικογένειας στα χρόνια του μεσοπολέμου.

Εκδόθηκε επίσης στην Αγγλία, την Ιταλία και την Τουρκία.

Ένα ξεχασμένο χειρόγραφο, καταχωνιασμένο για αιώνες στην κρύπτη κάποιου απομονωμένου μοναστηριού των Κυθήρων, φέρνει στο φως την αιματηρή σταδιοδρομία των κουρσάρων αδελφών Μπαρμπαρόσα.


Βραβείο ιστορικού μυθιστορήματος Ελληνικής Εταιρίας Χριστιανικών Γραμμάτων.

Το ιστορικό αυτό μυθιστόρημα ξαναφέρνει στη ζωή τα μεσαιωνικά Βαλκάνια μέσα από το συναρπαστικό δυναμισμό μιας περιπετειώδους προσωπικής ιστορίας.


Μια σοβαρή μελέτη πάνω στις πηγές και την άγνωστη ιστορία του Χριστιανισμού, μια καταιγιστικά χιουμοριστική κριτική των υποκριτικών ηθών στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, ένα γαργαλιστικό ανάγνωσμα ξέφρενου ερωτισμού και μια πραγματεία πάνω στην καταπιεσμένη αντιφεμινιστική φύση της χριστιανικής λατρείας.

Μέσα από την αφήγηση της ζωής μιας χαρισματικής γυναίκας που διέπρεψε στη χρυσή εποχή του Μυστρά, της Κλεόπας Παλαιολογίνας Μαλατέστα, αναδύεται η ιστορία μιας ολόκληρης εποχής που προηγήθηκε του κοσμοϊστορικού γεγονότος της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης.

  • ΜΙΧΑΗΛ Η΄ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ

    Ιστορικό Μυθιστόρημα 2005

    Είναι ένα ιστορικό ανάγνωσμα για το 13ο αιώνα, γεμάτο πάθη και έρωτες, αλλά και με πολιτικό, διπλωματικό και εκκλησιαστικό παρασκήνιο, με μάχες για την εξουσία που άφησαν ανεξίτηλο το πέρασμά τους από την Ιστορία.


Ιστορικό Μυθιστόρημα 2006

Τα συγκλονιστικά, αποτρόπαια και αποκρουστικά γεγονότα των εμφυλίων πολέμων μεταξύ των Παλαιολόγων, που σημάδεψαν τη χωρίς επιστροφή πορεία προς την αυτοκαταστροφή και τη διάλυση της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, εξιστορεί στο καινούριο του βιβλίο ο Γ.Λ.


Στο τελευταίο βιβλίο της τριλογίας του για τους Παλαιολόγους, ο πολυβραβευμένος δεξιοτέχνης του ελληνικού ιστορικού μυθιστορήματος, Γιώργος Λεονάρδος, ασχολείται με τον τελευταίο αυτοκράτορα του Βυζαντίου Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και την άλωση της Πόλης. Ένα ακόμη βιβλίο του Γιώργου Λεονάρδου που θα κάνει αίσθηση και θα προκαλέσει πολλές συζητήσεις.

  • ΣΟΦΙΑ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΙΝΑ

  • Ιστορικό Μυθιστόρημα 2008

    Στους ανά τους αιώνες πατροπαράδοτους και συγγενικούς δεσμούς Ελλήνων και Ρώσων αναφέρεται το τελευταίο ιστορικό μυθιστόρημα «Σοφία Παλαιολογίνα. Από το Βυζάντιο στη Ρωσία».Ιστορική πραγματεία, αγωνιώδες θρίλερ, ξύπνημα μνήμης για την πραγματική δύναμη της Ορθοδοξίας, αλλά και της Ρωσίας, το καινούργιο βιβλίο του Γ. Λεονάρδου εισβάλει με δύναμη ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο χώρο της ιστορικής συνειδητοποίησης.

  • ΜΑΓΓΕΛΑΝΟΣ. Τρεις Έλληνες στο τέλος του Κόσμου.

  • Ιστορικό Μυθιστόρημα 2009

    Η αναζήτηση της πραγματικής αλήθειας για την υφήλιο και η θαρραλέα εξερεύνηση των σκοτεινότερων ακτών στις πλέον αφιλόξενες θάλασσες της γης αναδεικνύουν την περιπέτεια του Μαγγελάνου, στον ατέλειωτο αγώνα του ανθρώπου για εξερεύνηση του άγνωστου και για το ξεκλείδωμα των παγκόσμιων μυστικών.

  • ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΥΣΤΙΚΗ ΘΟΥΛΗ

    Ιστορικό Μυθιστόρημα 2010

    Από τις ηλιόλουστες ελληνικές  Κυκλάδες στη σκυθρωπή αλλά μαγευτική Βενετία. Κι από εκεί περίπου στην άκρη του κόσμου. Ένα μυθιστόρημα ιστορίας και μια ταξιδιωτική συνάμα περιπέτεια. Με τα πρωτόγονα μέσα του 17ου αιώνα Έλληνες θαλασσοπόροι εξερευνούν άγνωστες θάλασσες κι αντιμετωπίζουν φοβερές καταστάσεις. Από τους πάγους του Βόρειου Πόλου στις περίεργες καταιγίδες του Ατλαντικού. Κι από τις ανεξερεύνητες θάλασσες των νησιών Φερόες, της Ισλανδίας και της Γροιλανδίας στα επικίνδυνα περάσματα του Βόρειου Ειρηνικού και της Βρετανικής Κολομβίας.

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΡΑΨΩΔΙΑ

    Μυθιστόρημα 2011


Μια περιήγηση στην Αλεξάνδρεια της εποχής του πολέμου, αλλά και μετά από αυτόν, με τους εφήμερους έρωτες και τις τυχοδιωκτικές επιχειρήσεις από την περιγραφή των οποίων αναδύεται μια πολυφυλετική, πολυπολιτισμική και κοσμοπολίτικη πολιτεία, που τίποτα δεν είχε να ζηλέψει από τα μεγάλα ευρωπαϊκά και αμερικανικά κέντρα.

    Η μαγευτική Αλεξάνδρεια των χρόνων του Φαρούκ και της πανίσχυρης τότε ελληνικής κοινότητας.  Ένα μωσαϊκό γεγονότων, εξελίξεων, προσωπικών ιστοριών, ρίσκου κι επιτυχίας, ευτυχίας και δυστυχίας. Με τραγική κατάληξη την επιστροφή σε μια Ελλάδα κακότυχη, φτωχή αλλά με δυναμισμό και προοπτικές. Από την Νέα Υόρκη, στην Αλεξάνδρεια κι’ από την Βηρυτό στο Βελιγράδι, τα Εμιράτα και την Αθήνα ο Γιώργος Λεονάρδος μας ταξιδεύει σ’ ένα κόσμο που δίπλα μας υπάρχει, δημιουργεί, παλεύει, ερωτεύεται και θρηνεί.

Και μέσα από αυτή την ονειρεμένη πολιτεία αναδύεται ένας πραγματικός έρωτας μεταξύ δύο παιδιών, που η θεά τύχη τους χάρισε πολλές χαρές και περισσότερες λύπες…

Η «Αλεξανδρινή Ραψωδία» συνθέτει ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα που συνδυάζει την γραφή του έμπειρου ιστοριογράφου με την διεισδυτική ματιά, του αναλυτή κοινωνικών καταστάσεων και προσωπικών αδιεξόδων. Ένα λεύκωμα πικρών αναμνήσεων από έναν ελληνισμό που δεν υπάρχει πια κι από αντιλήψεις και νοοτροπίες μιας κοινωνίας με υψηλούς στόχους και ένα διεθνισμό απαλλαγμένο από εθνικές προκαταλήψεις..

Ίσως, το ωριμότερο μέχρι σήμερα βιβλίο του…


ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΡΑΣΙ

Μυθιστόρημα 2013


O τέταρτος «χριστιανικός» αιώνας βρήκε τους λαούς γύρω από την ακτογραμμή της λεκάνης της Μεσογείου σε μεγάλη αναστάτωση, σύγχυση θρησκευτικών πεποιθήσεων και συναισθημάτων και κυρίως σε μια ευρύτατη κοσμοχαλασιά, με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Παλαιές αρχές, φρονήματα και ιδεολογίες κατέρρεαν μέσα σε ένα γενικό σύστριγκλο και πανδαιμόνιο, με τις νέες κοσμοθεωρίες, τις δοξασίες και τις αιρέσεις να παίρνουν τη θέση των προηγούμενων ειδώλων, Οενώ οι καταρρέουσες φιλοσοφικές και παγανιστικές αντιλήψεις εξελίσσονταν πλέον σε καταδικαστέες. Η εμμονή δε σε αυτές απέφεραν συχνότατα απάνθρωπες ποινές.

Δύο πανάρχαιες κοσμοαντιλήψεις, η μια με τους φιλοσόφους της και τον Σωκράτη προεξάρχοντα, να διδάσκει διά μέσου των αιώνων την αρετή ως απαύγασμα της Γνώσης και της Σοφίας και την άλλη, με τους προφήτες της και τον Μεσσία της, να διδάσκουν επίσης την Αρετή, αλλά ως συνακόλουθη της ταπεινότητας, της μετριοφροσύνης και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο, χωρίς καμιά άλλη φιλοσοφική αρχή. Αυτές οι δύο κοσμοθεωρίες συγκρούονταν με αιματηρά αποτελέσματα και ιδιαίτερα εις βάρος των θεραπόντων της αρχαιότερης ομάδας.

Και αυτή ακόμη η υπέρτατη αξία, της Αρετής, να αποτελεί την αιτία μιας από τις πλέον φονικές συγκρούσεις, μέσα σε ένα γενικό κλίμα δέους φόβου και τρομοκρατίας για το αύριο των απλών πολιτών.

Ήταν ένας αιώνας που κυριαρχείτο από τις δυναστικές και θρησκευτικές έριδες πλαισιωμένες από δυναστικές και προσωπικές διενέξεις, διχασμούς, αιρέσεις και συρράξεις, και βέβαια από μαγεία.

Όλοι φυλάγονταν από τον πλησίον τους στη νέα πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας, την Κωνσταντίνου Πόλη. Οι πολίτες φυλάγονταν από τους ληστές, οι ληστές φυλάγονταν από τους νυχτοφύλακες, οι νυχτοφύλακες από τους αξιωματικούς, οι αξιωματικοί από τους αυλικούς, οι αυλικοί από τους ευνούχους, οι ευνούχοι από τον βασιλιά, κι ο βασιλιάς από όλους: τους ευνούχους του, τους αυλικούς του, τους στρατηγούς του, τους συγγενείς του και τους απανταχού εν δυνάμει μνηστήρες του θρόνου και της εξουσίας του. Γιατί όλοι γνώριζαν ότι ένα στραβοπάτημά τους, μια παρορμητική έκφρασή τους, μπορούσε να καταλήξει στην απώλεια της κεφαλής τους.

Η αγωνία και η ανασφάλεια των υπηκόων αυτής της νεοσύστατης χριστιανικής αυτοκρατορίας ήταν τόσο έντονες ώστε, παρά τις θρησκευτικές απαγορεύσεις, η προφητεία και η μαγεία, που ήταν επίσημα παράνομες λειτουργίες, να έχουν αναπτυχθεί σε υπέρτατο βαθμό, και συχνά-πυκνά να ανεβαίνουν στα ουράνια πυκνοί καπνοί τσίκνας από ανθρώπινη σάρκα, αυτή των μάγων, των ψευδοπροφητών, των μαντευτών και βέβαια των αιρετικών. Άπειρες ήταν οι προσπάθειες να προβλεφθούν και να αποτραπούν δράσεις και συνέπειες από την άσκηση της καταδικαστέας μαγείας, λευκής και μαύρης, και της μαγγανείας. Αλλά εις μάτην...

Βασιλείς που επιθυμούσαν να μάθουν την έκβαση ενός πολέμου, η κόρη που ήθελε να μάθει τα συναισθήματα του εκλεκτού της, ο αυλικός που ήθελε να μάθει για την πολυπόθητη προαγωγή του στην κλίμακα της εξουσίας και πολλοί, πολλοί άλλοι, ο καθένας με τις προσωπικές επιδιώξεις και τις ατομικές του φιλοδοξίες. Κι εκεί οι Ρωμαίοι νεοπροσύλητοι, οι άλλοτε παγανιστές φιλόσοφοι και ειδωλολάτρες, έπρεπε να φυλάσσονται από τους συκοφάντες, τους διαβολείς, τους Ιάγους, οι οποίοι ήταν πάντα έτοιμοι να εξυ-φάνουν ένα χάλκευμα, που μπορούσε να οδηγήσει τους προσωπικούς εχθρούς τους στο λεπίδι του πέλεκυ του δήμιου.

Ήταν ένας αιώνας, ο τέταρτος, πλήρης ανατροπών, στάσεων και επαναστάσεων και το χειρότερο αιρετικών διενέξεων, που προκαλούσαν ακόμη περισσότερα θύματα, απ' ό,τι ένας κανονικός, αν επιτρέπεται η έκφραση, πόλεμος. Πέραν όμως των άλλων κακών ήταν ένας αιώνας στον οποίο κυριαρχούσαν οι αιρέσεις και οι δοξασίες για τη νέα θρησκεία στον Άγνωστο Θεό, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε συνεχή πόλεμο οι επονομαζόμενοι Τριαδικοί, που ήταν υποστηρικτές της επικρατούσας άποψης της Αγίας Τριάδας, ότι δηλαδή ο Πατήρ, Υιός και το Άγιο Πνεύμα αποτελούν μία και μοναδική θεότητα, και τους Αρειανιστές που αναγνώριζαν μόνο τον Πατέρα ως Θείο.

Σ' αυτόν τον αιώνα ανεφύησαν δύο χαρισματικές προσωπικότητες: η Ευσεβία, η ευσεβεστάτη και ο Ιουλιανός ο Μέγας, και Φιλόσοφος ή Αποστάτης και Παραβάτης, όπως τον προσονόμαζαν οι οπαδοί και οι αντίπαλοί του αντίστοιχα...

Ο ίδιος διακήρυσσε ότι ήταν Έλληνας. Έτσι απλά.

(Αν επιθυμείτε να παραγγείλετε το βιβλίο αποτανθείτε στη διεύθυνση:

http://www.oceanosbooks.gr/product/84/το-τελευταιο-κρασι




ΝΗΣΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ


Μυθιστόρημα 2014


Από τη Ρώμη στη Φλώριδα και από τη Φλώριδα στα νησιά που «ξέχασε ο χρόνος», ο πολυβραβευμένος ‒μεταξύ άλλων και με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος‒ Γιώργος Λεονάρδος υφαίνει μια πλοκή που μας παίρνει, και μας συνεπαίρνει, σ’ ένα τρελό ταξίδι στα παραδεισένια νησιά της Γαλλικής Πολυνησίας, σ’ ένα «κυνήγι θησαυρού», σε μια περιπέτεια που διαδραματίζεται σε μακρινούς τόπους, με τα τόσο διαφορετικά από τα δικά μας ήθη και έθιμα των κατοίκων τους. Μια περιπέτεια που εξελίσσεται σε θρίλερ για την ανακάλυψη χαμένων αρχαίων παπύρων, ενώ παράλληλα μας υπενθυμίζει την ιστορικότητα ενός γεγονότος, του Έλληνα που πάτησε πρώτος το πόδι του στην Αμερική με τα πλοία των Ισπανών κονκισταδόρες. 

Ένα αφήγημα αγωνίας, αλλά και παραφοράς, που δεν θα αφήσει αδιάφορο κανέναν αναγνώστη, δημιουργώντας του τη ζωηρή επιθυμία να γυρίσει σελίδα για να παρακολουθήσει την οδύσσεια ‒και να μετάσχει σε αυτή με τη φαντασία του‒ του πρωταγωνιστή του, του Αλέξανδρου, που οδηγήθηκε σε ένα περιπετειώδες ταξίδι από μια συγκυρία συμπτώσεων, με υπαιτιότητα τη… βαρεμάρα του.

Ένα ανάγνωσμα για «τα ξεχασμένα στον χρόνο νησιά», που θα αναπολείτε για πολλά πολλά χρόνια… 


    ΜΕΛΕΤΕΣ

    - Πως μπορώ να γράψω ένα μυθιστόρημα;

    - Από που μπορεί κανείς να ξεκινήσει;

    - Πως χτίζεται η ιστορία που θέλω να εξιστορήσω;

    Το βιβλίο αυτό δεν είναι ένα απλό εγχειρίδιο για συγγραφείς. Αποτελεί μια εσωτερική αποκάλυψη για την υπερπήδηση ψυχολογικών εμποδίων και την υπερνίκηση προσωπικών δισταγμών.



Send mail to Webmaster:  leonardos.george@hotmail.com if problems arise with this site.
Copyright © 2005 George Leonardos gleonardos@hol.gr



Βιογραφικό | Εργογραφία | Κριτικές | Σχόλια Αναγνωστών | Εκδόσεις στο Εξωτερικό